Av. Cihat Demirbağ Hukuk ve Arabuluculuk Ofisi | İstanbul

Menü

İletişime Geçin

İmar Barışı Sonrasında Geriye Dönük Emlak Vergisi

Yapı Kayıt Belgesi alınan taşınmazlarda belediyelerin geriye dönük emlak vergisi talep edip edemeyeceği, kanuni dayanaklar ve uygulamadaki sorunlar burada açıklanmıştır.

İmar Barışının Çerçevesi

İmar Barışı, devletin vatandaşla uzlaşması olarak lanse edilse de; denetim yapılmadan verilen Yapı Kayıt Belgeleri sonrasında belediyelerin geriye dönük vergi talebi tartışma yaratmıştır.

Vergi Talebinin Gerekçesi

Belediyeler, Yapı Kayıt Belgesi sonrası artan metrekare veya yeni yapı niteliğini gerekçe göstererek geriye dönük emlak vergisi tahakkuku yapmaktadır.

EVK 9. Madde

Bina vergisi mükellefiyeti, vergi değerini değiştiren sebeplerin meydana geldiği yılı takip eden bütçe yılında başlar. Bu nedenle bildirilmeyen yapılar için geriye dönük tarhiyat mümkündür.

EVK 33. Madde

Yeni bina yapılması, ilave yapılması, kullanım değişikliği gibi haller vergi değerini tadil eden sebeplerdir. Yapı Kayıt Belgesi, bina bildirimi yapılmamışsa “yeni bina” kabul edilir.

Usulsüzlük ve Vergi Ziyaı

Emlak beyannamesinin verilmemesi halinde ikinci derece usulsüzlük cezası veya vergi ziyaı cezası uygulanabilir. İdare hangisi yüksekse onu keser.

Geriye Dönük Süre

Yapı Kayıt Belgesi alınmış ancak daha önce emlak bildirimi yapılmamışsa, en fazla 5 yıl geriye dönük emlak vergisi talebi mümkündür.

Sosyal Etki ve Eleştiriler

Deprem riskinin değerlendirilmemesi, mülkiyet sorunlarının çözülmemesi ve sonrasında geriye dönük vergi istenmesi uygulamanın sosyal olarak eleştirilmesine neden olmuştur.

Geriye Dönük Vergi Sorunları İçin Uzman Görüşü Alın

Emlak vergisi tarhiyatı ve Yapı Kayıt Belgesi sonrası doğan hukuki uyuşmazlıklar teknik bilgi gerektirir.

Hukuki Danışmanlık Alın