Av. Cihat Demirbağ Hukuk ve Arabuluculuk Ofisi | İstanbul

Menü

İletişime Geçin

Yapı Kayıt Belgesi Müracaatı Nasıl Yapılır?

Yapı Kayıt Belgesi başvurusu, e-Devlet üzerinden veya yetkili kurumlar aracılığıyla yapılabilir. Başvuru şartları, gerekli tarihler ve tüm süreç mevzuata göre belirlenmiştir.

Yapı Kayıt Belgesi Müracaat Şartları

(1) Yapı Kayıt Belgesi, 31/12/2017 tarihinden önce yapılmış yapılar için verilir.

(2) Başvurunun 31/10/2018 tarihine kadar yapılması ve Yapı Kayıt Belgesi bedelinin 31/12/2018 tarihine kadar ödenmesi gerekir.

(3) Başvuru ve ödeme sürelerini bir yıla kadar uzatmaya Bakanlar Kurulu yetkilidir.

Kimler Başvurabilir?

Yapı maliklerinden herhangi biri veya vekili başvuruda bulunabilir.

e-Devlet Üzerinden Başvuru

Yapı Kayıt Sistemi üzerindeki formun doldurulması ve ödeme sonrası belgenin e-Devlet’ten indirilmesi mümkündür.

Kurum Üzerinden Başvuru

Müracaat yetkili kurumlara yapılabilir; form doldurulur, ödeme sağlanır ve Müdürlük onayı ile belge teslim edilir.

Önemli Bilgiler

  • e-Devlet başvurusunda ödeme sonrası belge otomatik olarak oluşturulur.
  • Kurum başvurusunda form Müdürlüğe gönderilir ve onay sonrası belge verilir.
  • Her yapı için yalnızca bir adet Yapı Kayıt Belgesi düzenlenir.

Yapı Kayıt Belgesi Başvurusu İçin Destek Alın

Yapı Kayıt Belgesi müracaat süreci karmaşık olabilir. Uzman desteğiyle işlemlerinizi hatasız tamamlayın.

Hukuki Danışmanlık Alın